Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Character Rigging for Production in Maya 2011

» Digital - Tutors Character Rigging for Production in Maya 2011
Уроки » 3d графика




Digital - Tutors Character Rigging for Production in Maya 2011
English | VP6F 782x646 | MP3 96 Kbps | 2.86 GB




In this course, we will cover tools and techniques for setting up character rigs in Maya.

Step by step, we'll construct a control rig that is robust and animator-friendly. We'll learn everything from proper joint placement and techniques for correcting a joint's orientation to learning fun ways we can preserve volume as our mesh deforms and how to make our controls efficient and easy to comprehend. We'll also learn how to build some fun MEL tools that will help speed up our workflow, bringing that time back into constructing our control rigs with the best methods.

Lesson Outline (68 lessons)


1. Introduction and Project Overview


2. Prepping Our Scene


3. Creating a Renaming Tool


4. Building the Left Leg Joint


5. A Technique for Re-orienting Joints/Finishing the Leg Joints


6. Setting-up Foot Roll Joints


7. Creating a Tool that Generates a Box Curve


8. Scripting a Joint Curve


9. Constructing Foot Controls


10. Setting up the Foot Controls/Rigging the Toe Bend


11. Rigging a Foot Bank


12. Finishing the Foot Bank Rig


13. Adding Knee Controls


14. Establishing Knee Association Curves


15. Writing a Script to Generate Joints on each Selected Vertex


16. Building the nSpine Joints


17. Adding in a Spline IK / Initial Connections of the nSpine


18. Creating Upperbody Control Curves


19. Starting to Add Twisting to our nSpine


20. Setting up the Initial Twisting in the nSpine


21. Completing the Setup of the nSpine Locators


22. Choosing a Stable Rotate Order for Control Objects


23. Finishing the nSpine


24. Building the Shoulder and Arm Chains


25. Building Finger Joints


26. Rigging Shoulder Controls


27. Establishing IK Arm Controls


30. Dynamically Parenting the Arm Controls


29. Establishing Elbow Association Curves


30. Dynamically Parenting the Arm Controls


31. Setting up IK/FK Switch Controls


32. Building FK Controls of the Arms


33. Finishing the FK Arm Controls


34. Dynamically Orienting the FK Arm Controls


35. Creating a Tool that Parents Shape Nodes


36. Starting on Finger Controls


37. Finishing the Finger Controls


38. Building Arm/Forearm Twist Joints


39. Establishing Arm/Forearm Twist Controls


40. Wrapping up our Forearm Twist Rig


41. Rigging the Left Arm with an Auto Clavicle Feature


42. Setting up an AutoClavicle on the Right Arm


43. Building the Neck and Head Bones


44. Establishing a Head Control


45. Dynamically Parenting the Head Control


46. Creating Facial Joints


47. Renaming and the Facial Joints


48. Building Facial Controls


49. Adding Parent Controls to our Facial Rig


50. Wrapping up the Facial Controls


51. Blinking the Eyes


52. Constructing Eye Controls


53. Dynamically Parenting the Eye Controls


54. Starting to Rig the Eyes


55. Finishing the Left Eye


56. Finishing the Right Eye


57. Cleaning up the Scene / Adding a Global Control Curve


58. Adding a Character Set


59. Binding the Character / The Magic of Dual Quaternion Skinning


60. Binding the Eyebrows / Blocking in Weights with Dual Quaternion Skinning


61. Refining the Deformations of the Head


62. Finishing the Weights on the Left Leg


63. Wrapping up the Weights on the Left Hand


64. Adding and Editing Influence Objects


65. Finalizing the Left Arm's Weights


66. Painting Weights on the Neck


67. Double-checking Deformations


68. Mirroring Skin Weights / Finishing the Character Rig


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 18 августа 2010 | | Просмотров: 991 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital - Tutors Character Rigging for Production in 3ds Max
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in Softimage
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital - Tutors Rigging Game Characters in Maya 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}