Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital - Tutors Character Rigging for Production in 3ds Max

» Digital - Tutors Character Rigging for Production in 3ds Max
Уроки » 3d графика



Digital - Tutors Character Rigging for Production in 3ds Max
English | VP6F 782x646 | MP3 96 Kbps | 3.21 GB




In this course, we will cover the tools and techniques for setting up character rigs in 3ds Max.

Step by step, we'll construct a control rig that is robust and animator-friendly. We'll learn everything from proper bone placement and techniques for troubleshooting, to learning fun ways we can preserve volume as our mesh deforms and how to make our controls efficient and easy to comprehend. We'll also learn how to create customized quad menus and toolbars that will help speed up our workflow, so we can focus primarily on building our control rigs with the best practices.

Lesson Outline (78 lessons)

1. Introduction and Project Overview


2. Preparing the scene


3. Creating leg bones


4. Completing the leg bones


5. Working with fins and adding a toe bend bone


6. Setting up initial controls for the feet


7. Constraining the foot bones to the Reverse-Lock helpers


8. Building the primary foot control


9. Establishing secondary foot controls


10. Starting on our foot bank rig


11. Locking controllers


12. Setting up custom parameters for the foot bank


13. Using custom parameters to drive the toe bend


14. Adding knee controls


15. Setting up association curves for the knee controls


16. Creating the curve that will drive our spine bones


17. Connecting helpers to the spine curve


18. Building the bones for the spine


19. Confining the spine bones


20. Deforming the spine curve


21. Establishing hip and chest controls


22. Setting up the Center of Gravity control


23. Choosing a suitable axis order


24. Finishing the spine rig


25. Creating a Global Control


26. Working on the head rig


27. Completing the head rig


28. Creating a control for the blinks


29. Wrapping up the blink controls


30. Building eye controls


31. Finishing our eye rig


32. Starting on the facial controls


33. Building facial controls


34. Completing the facial controls


35. Constructing the shoulder and arm chains


36. Creating the left hand bones


37. Setting up IK/FK Blending switches


38. Building the IK/FK Chains


39. Mirroring the shoulders and arms


40. Cleaning up the shoulder and arm bones


41. Constraining the arms to the IK/FK Chains


42. Blending Between IK/FK modes


43. Rigging IK arm controls


44. Utilizing a custom parameter to control the elbow


45. Creating FK arm controls


46. Finishing the FK arms


47. Setting up the wrists


48. Establishing shoulder controls


49. Starting on finger controls


50. Finishing the left fingers


51. Finishing the right fingers


52. Building twist bones for the arms


53. Completing the left arm twist bones


54. Finishing the left arm's twist rig


55. Finishing the right arm's twist rig


56. Cleaning up the control rig


57. Enveloping the character


58. Blocking in the deformations of the left leg


59. Setting the initial weights of the spine


60. Focusing on the weights of the neck and head / Correcting bone skewing


61. Modifying the deformations of the neck and head


62. Refining the weights of the left eyebrow


63. Finishing the left eyebrow


64. Saving envelope weights


65. Editing the deformations of the index finger


66. Correcting the weights of the pinky finger


67. Fixing the weighting of the thumb


68. Finishing the deformations of the index finger


69. Wrapping up the weights of the pinky finger


70. Completing the thumb's weights


71. Finalizing the weights of the left hand


72. Working on the forearm's weights


73. Refining the weights of the elbow and upper arm


74. Finishing up the left arm's deformations


75. Concluding the deformations of the left leg


76. Finishing the deformations of the upper body


77. Finalizing the deformations of the head and neck and mirroring weights


78. Solidifying the neck twist


Product homepage:>>

Referral Link >>

Referral Link >>








  • 0
 (голосов: 0)

автор: Юрка599 | 16 августа 2010 | | Просмотров: 1101 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital - Tutors Rigging Game Characters in Maya 2011
  • Digital - Tutors Introduction to Character Rigging in Softimage
  • Digital - Tutors Character Rigging for Production in Maya 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}