Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » Digital Tutors - Creating 3D Logos in CINEMA 4D

» Digital Tutors - Creating 3D Logos in CINEMA 4D
Уроки
Digital Tutors - Creating 3D Logos in CINEMA 4D

Digital Tutors - Creating 3D Logos in CINEMA 4D | 651 MB
English | FLV | 720x646 | 15 fps | VP6 1000 kbps | MP3 96 kbps

Illustrated logos can be found everywhere and logos with characters can be especially appealing. Translating those logos into 3D can add a great deal of flexibility to their use and really make them stand out. In this course we'll take the Woody's BBQ logo, created in our Integrating a Character with a Logo in Illustrator training and add some depth using CINEMA 4D.

We'll start this course by using as much of our original logo as possible to begin the rebuilding process. We'll use curves from Illustrator as a basis for extruding sections of geometry. We'll explore ways to combine splines to create cutouts for some of the letters and how we can begin to organize and layer our geometry. We'll also use a little bit of ZBrush to go through the process of posing Woody, the beaver from our Creating Cartoon Characters training. We'll put everything together and use CINEMA 4D's Sketch and Toon rendering to create a nice cartoony final render. Once done, you'll not only have a finished 3D logo, but you'll be able to create and translate your own logos into 3D.

Lesson Outline (17 lessons)
1. Introduction and Project Overview
2. Importing and cleaning up Illustrator curves
3. Modifying the stump curves
4. Creating the stump geometry
5. Creating the text geometry
6. Exporting polygonal text geometry
7. Preparing the character geometry
8. Assembling geometry in ZBrush
9. Posing Woody in ZBrush
10. Finishing the pose
11. Assembling geometry in CINEMA 4D
12. Building Woody's bib
13. Adding the bolts and fork
14. Setting up materials on the stump and text
15. Adding the bib material
16. Setting up the toon render
17. Adding a background and creating a final render


*Project files are included.



  • 0
 (голосов: 0)

автор: asmodeus | 8 июня 2010 | | Просмотров: 2816 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital - Tutors Creating 3D Logos in CINEMA 4D
  • Digital Tutors - Exaggerated Facial Modeling in Maya and ZBrush FULL
  • Digital-Tutors Creating Cartoon Characters in Cinema 4D
  • Digital Tutors - Rendering Interiors in CINEMA 4D
  • Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and Nuke
  • Digital Tutors - Character and Scene Development in Maya and Mudbox 2010
  • Digital Tutors Creating Facial Topology in Maya 2011
  • Digital Tutors - Sculpting a Realistic Bust in ZBrush 3.5

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}