Software: 3ds Max 2008 and up (project files require 3ds Max 2009) Run Time: 3 hrs. 18 min., 2 discs Availability: Ships next business day
Learn essentials of rigging and establish a solid foundation. Learn flexible rigging methods, several rigging and character setup tools, and the essentials of building animator-friendly controls with 3ds Max. Contains over 3 hours of project-based training.
Popular highlights include:
* Reference Coordinate System * Choosing an Axis Order for Control Objects * Custom Toolbars * Customizing Quad Menus * Layers * Expressions * Wired Parameters * Forward Kinematics vs. Inverse Kinematics * List Controllers * Position Constraint * LookAt Constraint * Orientation Constraint * Link Constraint * Control Objects * Control Object Reservoir * Bone Tools * Mirroring Bones * Scaling Bones * The IK Solvers of Max * Creating an FK Spline Rig * IK FK Snapping * Skin Modifier * Morpher Modifier * Skin Morph Modifier * Skin Wrap Modifier * Rigging Techniques * Custom Parameters * Smooth and Rigid Skinning * Painting Weights * Weight Tool and Weight Table * Mirroring Envelopes * Exporting Envelopes * Angle Deformers * Quick and Easy Muscles with Bones * Selection Sets
Lesson Outline:
1. Introduction 1:14 2. Establishing naming conventions 6:47 3. Linking objects to create parent/child hierarchies 7:44 4. Creating bones in Max 7:02 5. Editing bones in Max 9:32 6. Working with a bone's fin adjustment tools 10:22 7. Utilizing the HI IK and Limb IK Solver 8:13 8. Rigging with the Spline IK Solver and creating IK Solvers 9:19 9. Building bones for the leg and connecting an IK Solver 5:48 10. Setting up control objects in the leg rig 7:12 11. Working with Max's Position and Orientation Constraint 9:15 12. Utilizing the LookAt Constraint 7:47 13. Rigging with the Link Constraint to avoid bone skewing 3:05 14. Rigging with Groups 5:03 15. Customizing Max's user interface 5:15 16. Wiring Parameters to control parameter values 5:06 17. Working with Expressions 8:27 18. Choosing a suitable Axis Order for control objects 3:07 19. Using Layers to organize your scene 9:47 20. Deforming a mesh with bones via the Skin modifier 7:55 21. Fine-tuning envelope deformations with the Weight Table 7:59 22. Editing envelopes with the Paint Weights Tool 7:46 23. Mirroring weights to save time 4:33 24. Exporting and importing envelope data 3:11 25. Using Max's Bulge Angle Deformer to correct deformations 5:09 26. Exploring the Skin Morph modifier 10:06 27. Rigging for lip-sync animation with the Morpher modifier 13:48 28. Controlling mesh deformations with the Skin Wrap modifier 8:11 Total Run Time: 3:18:56
Specifications Item #: MXB-1072 Software Requirement: 3ds Max 2008 and up (project files require 3ds Max 2009) Run Time: 3 hrs. 18 min., 2 discs Format: CD-ROM Platform: Mac / PC Availability: Ships next business day Weight: 0.30 lbs Размер файла: 817.02 MB Сылки для скачивания:
Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию.
Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}