Графика и дизайн
Система
Безопасность
Мультимедиа
Разные
3d графика
2d графика
Обработка фото
Web дизайн
3D модели
Материалы Vray
Текстуры
HDRI
Плагины 3D
Кисти
Стили
PSD исходники
actions
Плагины
Шаблоны
Шрифты
Иконки
Игрострой статьи
Игровые моды
Векторный
Растровый
Фото
Картинки
Чертежи
Обои
Скринсерверы
Темы и оболочки
Музыка
Книги
Видео
Юмор
Новости
 
Вход
Голосование
Вы нашли на сайте, то что искали?

Да
Нет
Еще поищу

Популярные статьи
Архив новостей
Апрель 2021 (35)
Март 2021 (64)
Февраль 2021 (46)
Январь 2021 (73)
Декабрь 2020 (336)
Ноябрь 2020 (93)
Реклама
Партнеры

Главная Форум Галерея работ Добавить публикацию
3drus » Уроки » 3d графика » Digital -Tutors Introduction to Rigging in 3ds Max

» Digital -Tutors Introduction to Rigging in 3ds Max
Уроки » 3d графика
Digital -Tutors Introduction to Rigging in 3ds Max

Introduction to Rigging in 3ds Max:
A complete guide to rigging in 3ds Max

$55.99

Software: 3ds Max 2008 and up (project files require 3ds Max 2009)
Run Time: 3 hrs. 18 min., 2 discs
Availability: Ships next business day

Digital -Tutors Introduction to Rigging in 3ds Max

Learn essentials of rigging and establish a solid foundation. Learn flexible rigging methods, several rigging and character setup tools, and the essentials of building animator-friendly controls with 3ds Max. Contains over 3 hours of project-based training.

Popular highlights include:

* Reference Coordinate System
* Choosing an Axis Order for Control Objects
* Custom Toolbars
* Customizing Quad Menus
* Layers
* Expressions
* Wired Parameters
* Forward Kinematics vs. Inverse Kinematics
* List Controllers
* Position Constraint
* LookAt Constraint
* Orientation Constraint
* Link Constraint
* Control Objects
* Control Object Reservoir
* Bone Tools
* Mirroring Bones
* Scaling Bones
* The IK Solvers of Max
* Creating an FK Spline Rig
* IK FK Snapping
* Skin Modifier
* Morpher Modifier
* Skin Morph Modifier
* Skin Wrap Modifier
* Rigging Techniques
* Custom Parameters
* Smooth and Rigid Skinning
* Painting Weights
* Weight Tool and Weight Table
* Mirroring Envelopes
* Exporting Envelopes
* Angle Deformers
* Quick and Easy Muscles with Bones
* Selection Sets

Lesson Outline:

1. Introduction 1:14
2. Establishing naming conventions 6:47
3. Linking objects to create parent/child hierarchies 7:44
4. Creating bones in Max 7:02
5. Editing bones in Max 9:32
6. Working with a bone's fin adjustment tools 10:22
7. Utilizing the HI IK and Limb IK Solver 8:13
8. Rigging with the Spline IK Solver and creating IK Solvers 9:19
9. Building bones for the leg and connecting an IK Solver 5:48
10. Setting up control objects in the leg rig 7:12
11. Working with Max's Position and Orientation Constraint 9:15
12. Utilizing the LookAt Constraint 7:47
13. Rigging with the Link Constraint to avoid bone skewing 3:05
14. Rigging with Groups 5:03
15. Customizing Max's user interface 5:15
16. Wiring Parameters to control parameter values 5:06
17. Working with Expressions 8:27
18. Choosing a suitable Axis Order for control objects 3:07
19. Using Layers to organize your scene 9:47
20. Deforming a mesh with bones via the Skin modifier 7:55
21. Fine-tuning envelope deformations with the Weight Table 7:59
22. Editing envelopes with the Paint Weights Tool 7:46
23. Mirroring weights to save time 4:33
24. Exporting and importing envelope data 3:11
25. Using Max's Bulge Angle Deformer to correct deformations 5:09
26. Exploring the Skin Morph modifier 10:06
27. Rigging for lip-sync animation with the Morpher modifier 13:48
28. Controlling mesh deformations with the Skin Wrap modifier 8:11
Total Run Time: 3:18:56

Specifications
Item #: MXB-1072
Software Requirement: 3ds Max 2008 and up (project files require 3ds Max 2009)
Run Time: 3 hrs. 18 min., 2 discs
Format: CD-ROM
Platform: Mac / PC
Availability: Ships next business day
Weight: 0.30 lbs
Размер файла: 817.02 MB
Сылки для скачивания:
Vip-File
CD1
CD2
sms4file.com
CD1
CD2
  • 85
 (голосов: 1)

автор: pawel | 20 ноября 2008 | | Просмотров: 3998 | Напечатать | Обсудить на форуме

Другие новости по теме:
  • Digital-Tutors Introduction to Rigging in 3ds Max
  • Digital -Tutors Introduction to Rigging In XSI
  • Digital Tutors - Introduction to Character Rigging in 3ds Max
  • Digital -Tutors Rigging Next-Gen Characters in XSI
  • Digital -Tutors Creature Rigging in Maya Insects
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in 3DS Max 2010
  • Digital -Tutors Rigging Quadrupeds in Maya
  • Digital Tutors - Character Rigging for Production in Maya 2011

  • Копирование материалов разрешено c указанием ссылки на 3Drus.ru. На нашем сайте вы можете найти и скачать полезную информацию по компьютерной графике, уроки по работе в программах 3DMAX, Photoshop , Maya, Blender, vray, уроки 2d 3d web дизайна, 3D модели , Шаблоны сайтов. Все ссылки на видео (программы), представлены исключительно для ознакомительного просмотра и расположены не на нашем сервере. Все файлы лежат на сторонних серверах, к которым сайт 3Drus.ru не имеет никакого отношения. Наш сайт является лишь блогом, на котором пользователи выкладывают ссылки на эти файлы, которые доступны публично. После просмотра Вы обязаны удалить скачанные файлы и приобрести легальную копию. Если в вас есть вопрос к администрации сайта пишите на andor3@3drus.ru. {slinks2}